سرخط خبرها

نگاهی به برخی برنامه‌های پر مخاطب تلویزیون برای نوروز ۱۴۰۰ | قاب‌های تکراری

  • کد خبر: ۶۰۹۵۲
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
نگاهی به برخی برنامه‌های پر مخاطب تلویزیون برای نوروز ۱۴۰۰ | قاب‌های تکراری
شبکه‌های تلویزیون هرساله هم زمان با عید نوروز، علاوه بر سریال‌های مناسبتی، ویژه برنامه‌هایی را هم روانه آنتن می‌کنند. بیشتر این برنامه‌ها در سال‌های اخیر ثابت بوده اند و بدون هیچ تغییری تکرار شده اند.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز؛ شبکه‌های تلویزیون هرساله هم زمان با عید نوروز، علاوه بر سریال‌های مناسبتی، ویژه برنامه‌هایی را هم روانه آنتن می‌کنند. بیشتر این برنامه‌ها در سال‌های اخیر ثابت بوده اند و بدون هیچ تغییری تکرار شده اند. به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۰ هم از این قضیه مستثنی نباشد و باید منتظر برنامه‌های همیشگی تلویزیون باشیم. با این تفاوت که از میان همین برنامه‌های تکراری دو برنامه هم بدون داشتن هیچ جایگزینی حذف شده اند. این درحالی است که با توجه به ادامه داشتن روند شیوع کرونا و ضرورت در خانه ماندن انتظار می‌رفت تلویزیون برنامه‌های متنوع‌تری را برای پخش آماده کند.

عیدی بدون «عصر جدید»

برنامه «عصر جدید» با اجرای احسان علیخانی یکی از برنامه‌های پرطرف دار سال‌های اخیر تلویزیون است که علاوه بر پخش در طول سال در عید ۹۸ و ۹۹ هم به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های نوروزی روانه آنتن شبکه سه شده است. امسال به دلیل شیوع کرونا پخش این برنامه بار‌ها به مشکل خورد و به تعویق افتاد ازاین رو همچنان پرونده فصل دوم آن بعد از گذشت بیش از یک سال از آغازش هنوز بسته نشده است.
 
براساس اعلام روابط عمومی این برنامه، فینال فصل دوم عصر جدید ۲۱ اسفند هم زمان با عید سعید مبعث روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود تا گروه جوانمردان ایران زمین، گروه ستاره هشتم، گروه فرشتگان نینجا، عرفان طهماسبی و گروه مجاز با یکدیگر به رقابت بپردازند. به این ترتیب از آنجایی که هنوز تولید فصل جدید برنامه احسان علیخانی آغاز نشده و از فصل دوم آن هم تنها یک قسمت اعلام نتایج نهایی باقی مانده، این برنامه در ایام نوروز ۱۴۰۰ پخش نخواهد شد. اما عوامل «عصر جدید» و مدیران شبکه سه در نظر دارند اعلام نتایج فینال را در قالب ویژه برنامه شب تحویل سال ۱۴۰۰ روی آنتن ببرند. تا اولین روز سال جدید پایان این فصل «عصر جدید» باشد.


پایان «دورهمی» با احسان علیخانی

دیگر برنامه‌ای که در نوروز سال‌های گذاشته میهمان خانه‌های مردم بوده، اما در نوروز ۱۴۰۰ پخش نخواهد شد، برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری است. این درحالی است که پیش از این مهران مدیری خبر از ساخت فصل پنجم این برنامه داده بود و پیش بینی می‌شد همچون روال چهارسال گذشته «دورهمی» در نوروز روانه آنتن شود.
 
اما براساس اعلام محمد احسانی مدیر شبکه نسیم فصل چهارم «دورهمی» با حضور احسان علیخانی به عنوان میهمان هم زمان با سال تحویل در ۳۰ اسفند پخش خواهد شد. به این ترتیب پرونده این برنامه فعلا بسته می‌شود تا تولید قسمت‌های جدید آن زمان دیگری آغاز شود. مهران مدیری این روز‌ها مشغول ساخت فصل دوم سریال «هیولا» برای پخش در شبکه نمایش خانگی و بازی در فیلم «خائن کشی» ساخته مسعود کیمیایی است، احتمالا هم به همین دلیل به ساخت «دورهمی» فاصله داده است.


بازگشت «خندوانه»

اما در غیاب دو برنامه «عصر جدید» و «دورهمی»، در نوروز ۱۴۰۰ «خندوانه» از شبکه نسیم پخش خواهد شد. این برنامه که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برای نوروز تولید نشد امسال به آنتن بازخواهد گشت تا در غیاب رقبای قدرش یکه تازی کند. تولید فصل هفتم «خندوانه» با اجرای رامبد جوان چندی است آغاز شده و این برنامه هم زمان با شب عید مبعث ۲۰ اسفند روی آنتن می‌رود.
 
«خندوانه» در فصل جدید خود به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی میزبان تعداد افراد کمتری نسبت به فصل‌های پیشینش در هر قسمت خواهد بود و تقریبا حدود ۴۰ نفر در استودیو حضور خواهند داشت. پیش بینی می‌شود یکی از بخش‌های اصلی این برنامه رقابت استندآپ کمدین‌ها باشد که پیش از این فراخوان آن در صفحه شخصی جوان منتشر شده بود. همچنین اعلام شده «خندوانه» تنها سه روز در هفته پخش خواهد شد که این می‌تواند چالشی برای تلویزیون باشد.


برنامه جدید شبکه نسیم

شبکه نسیم که هرساله برنامه‌های سرگرم کننده‌ای را برای نوروز تدارک می‌بیند علاوه بر «خندوانه»، «کودک شو»، «شوتبال»، «هوش برتر»، «نسیم آوا»، «شکرستان» و مجموعه طنز «دست انداز» را در نوروز ۱۴۰۰ روانه آنتن می‌کند. در میان این برنامه‌ها تنها برنامه تولیدی جدید شبکه نسیم مجموعه طنز «دست انداز» به کارگردانی شهاب عباسی است که تصویربرداری آن از روز یکشنبه، ۱۰ اسفند آغاز شده است. این مجموعه نودقسمتی قرار است در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن برود.
 
پخش «دست انداز» بعد از نوروز و تا قبل از ماه محرم و صفر ادامه پیدا خواهد کرد و پخش بقیه قسمت‌ها به بعد از ماه محرم و صفر موکول می‌شود. دیگر برنامه مهم شبکه نسیم برای نوروز «کودک شو» به کارگردانی رضا نصیری است. به گفته نصیری در ایام نوروز ۳۶ گروهی که در سال گذشته به مرحله فینال «کودک شو» راه پیدا کردند قرار است در قالب گروه‌های دونفره با یکدیگر رقابت کنند. این گروه‌ها سه مرحله را در برنامه نوروزی طی می‌کنند و درنهایت یک گروه به عنوان برنده نهایی انتخاب می‌شود. این کارگردان همچنین به خبرگزاری مهر گفته آیتم‌های مسابقه برای پخش نوروز تغییر کرده است.

سفر به نقاط مختلف ایران

از دیگر برنامه‌هایی که تا امروز پخششان برای نوروز ۱۴۰۰ قطعی شده می‌توان به فصل چهارم «ایرانگرد» به کارگردانی و روایت جواد قارایی اشاره کرد این مجموعه مستندی تلویزیونی است که در آن طبیعت، شهر ها، روستا‌های مختلف و شیوه زندگی مردم عشایر و روستا‌های ایران معرفی می‌شوند. به گفته قارایی این مجموعه امسال به دلیل ویروس کرونا و دیگر مشکلات هنوز کامل نشده است، اما حدود ۱۰ قسمت سی دقیقه‌ای آماده پخش از شبکه یک سیما شده تا در این شرایط خطرناک که امکان سفر به دلیل ویروس کرونا وجود ندارد، از طریق قاب تلویزیون مردم به زیباترین نقاط ایران سفر کنند.

برنامه «جالبه بدونید» دیگر برنامه نوروز تلویزیون است که با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و بالا بردن اعتمادبه‌نفس شخصی، اجتماعی و ترویج علم و احیای تفکر علمی با نگاه و اثرگذاری به جنبه‌های تفکر خلاقانه، توانایی حل مسئله و خودآگاهی از اول فروردین ۱۴۰۰ از شبکه امید پخش می‌شود. طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این برنامه تلفیقی از مفاهیم علمی و اطلاعات عمومی را با زبانی ساده و در فضایی صمیمی به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. لازم به یادآوری است که هنوز فهرست کاملی از برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۰ اعلام نشده است از این‌رو باید منتظر ماند و دید رسانه ملی به همین چندبرنامه که خبرشان پراکنده منتشر شده اکتفا می‌کند یا در روز‌های آخر سال از ویژه‌برنامه‌های جدیدی رونمایی خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->